Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 3 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vasiyet ve Sofra 22.04.2012 vaazi
#1
RasitTunca-4 

VASiYET VE SOFRA

22.04.2012 Pazar

Euzubillahimineşşeytanirracim

Bismillahirrahmenirrahim

ya eyyühellezine eamenu aleyküm enfüseküm, la yedzurrukum men dzalle izehtedeytüm.
ilallahi merciuküm cemian feyünebbiukum bima küntüm teamelun.

sadakallahul aziym

maide suresi 105

esteuzubillah
Gale isabni meryeme:Allahümme rabbena enzil aleyna maidete minessemai tekunu lena
iydel evveliyne ve ahirine ve eayeten mink, ve erzugna ve ente hayrur razigiyn.

sadakallahul aziym
Maide suresi 114

allahümme salli ala muhammed mustafa nebiyyil mürteza
allahümme salli ala isa nebiyyil mücteba
ve sallu al havariyyun cennetul müjdeva
allahümme salli ala sahibul zemzem ismail aleyhisselam
allahümme salli ala sahibus sofra isa aleyhiselam
allahümme salli ala sahibu mau hayatseyyidina HIZIR aleyhisselam
Allahümme salli ala sahibul Burak men hüve lehul mirac hüve seyyidina ve mevlana muhammed mustafa sallallahu aleyhi ve sellem.

Yolculugumuza başliyoruz

Yolculugumuz vasiyet bahsi ile başliyacak ki
islamda vasiyyet Farzdir.

Kişinin ölmeden önce borclarini veya malini nasil taksim ettigini gösteren bir belge yazip yastiginin altina koyarak veya kuranda gectigi üzre
iki dogru şahit huzurunda söylemesi ile vasiyet Farzi yerine gelmiş olur ki. bu farz Rabimizin emridirki bu farz yerine gelir ise
kişi vefat ettikten sonra bu farzin tatbiki ile mirascilar bu vasiyete uygun hareket ile mali taksim veya borclari üstlenirlerse o zaman
medeni hukuka intikal edecek bir dava kalmamiş olur. yok eger kişi vasiyet yazmaz ise o zaman medeni hukuka intikal eden dava ile kişinin
mallari veya borcu tesbit edilir ve mirascilar tesbit edilir ve mirasin intikal edebilmesi için yahut intikal eden malin satilabilmesi için
icra mahkemesine verilmesi icabet ederki o zaman davayada bütün miras sahiblerinin cagrilmasi ve hepsinin rizasi dogrultusunda yapilcak icra
şuurunca bir acik artirma ile mallar satilabilir ve eger mirascilardan bir tanesi veya eger mirasci öldüyse onun evlatlarinin hepsinin
bu davada bulunup bu satilma kararina riza gösterdikleri yani satilmasini kuabul ettikleri tutanak ile tespit edilmesi gerekir
eger bir tane dahi bu evlada intikal etmiş olan mirasin mirascilarindan birinin yazili rizasi alinamaz ise bu satiş yapilamaz işte
böyle bir dava hem mahkemlere yük olur hem mahkeme masraflari davalilara yük olur hemde miras kalan mal satilamayip viran olur gider.

Bu yüzden evlatlarinin zebil olmamasini ve malinin viran olup kimsenin hayrina yaramayan bir cöplük olmasini istmeyen müslüman Rabbimizin
emri olan miras için vasiyet yazip veya avukata bizzat bir vasiyet yazdirip bunuda iki şahit ile güvenli ellere kendisine akraba olmayan yabanci iki
şahide teslim edip ve avukatta yazili tutmalidir. öldükten sonrA O AVUKATIN VE şAHIDLERIN DOGRULUGUNDAN EMIN OLDUGU AVUKAT VE şAHITLER TUTMALIDIR:

Rabbim ne emreder ise onun emrettikleri hem insanlarin hem toplumun hem doganin hem kainatin hayrinadir . işte miras hukukukuda islamda mirasdan kadin bir hisse alir
erkek iki hisse alir. yani Allahu tealanin hukukunda kadina bir hisse verilir erkege iki hisse . nedeni ise kadin evlendiginde bi hissede kocasindan
hak ettiginden tam hisseye ulaşmiş olur. erkek ise evlenmek ile kadinindan mal hissesine sahip olmayabilir. o yüzden erkek ev gecindirmek ile mesuldur. kadinin gecimi ise
kocasi veya vasisi yani babasinin üstüne aittir.hal böyle olunca kadina bir hisse erkege iki hise verilmiştir. islamda miras hukuku böyle olunca kişi
vasiyetini yazar iken bu hukuka riayet etmelidir. hak sahiplerinin hakkini gözetmelidir.Yani Allahin koydugu hukuka dikkat etmelidir yani hak böyle emretmiş ise
vardir muhakkak bir hikmeti ve faydasi velhasilkelam.

gelelim bir başka meseleyeki
Salih aleyhisselamin ümmetine verilen deveyi o azgin millet kesince yavrusu daga kacti işde salih aleyhisselam Adem atamizdan sonra ikinci vasiyet yazip şahit tutan peygameberdirki
Adem aleyhisselam evladi şit aleyhiselam a vasiyet edip kabilin ve evlatlarinin arasina inmemesini ve kendi bedeni paklarini bir sanduka icersinde muhafaza etmesini vasiyet etmişdi
ve bunuda onunda evlatlarina vasiyet etmesinide emretmişdi.
Salih aleyhisselamda annesi ölen Boduku yani Deve yavurusunu Allahin emaneti oldugu için vasiyet edip evlatlarina birakmiş idi ve onun bakimini üslenmeleri için emir buyurmuş idi.
işde o devenin evlatlarindan olan boduk yavrularinin birisi şimdi bosnada birisi hicazda birisi türkiyede birisi Tunusda ve bir dişi iki erkek olmak üzere üc tanesi Avusturyadadir.
Herkim bu boduk yavrularina eziyet eder ise aynen semud kavminin ugradigi azaba ugrarda onlari bir ciglik ile ölmüş vaziyette bulursunuz.
Rabbim Salih aleyhiselama ve onun ehline ve emaneti olan boduk yavrularina ve ümmeti muhammedin salih ve saliha kullarina selam ve salat eylesin ki.
vasiyeti gözetmek emaneti sahibine teslim etmek demek salih kimse demekdir. yani bu ahir zamanda kuim vasiyet farzini yerine getirir ise iki türlü vasiyet vardir bir cenazeleri
hakkinda olan vasiyet birde mali hakkinda olan vasiyyet cenazeleri hakkinda olan vasiyete yazmak ve onun yerine getirilmesi demek şit aleyhiselam sünneti olup ve emanetin yani
mal hakkinda olan vasiyyetde salih vasiyeti olup salih yildizina ilhak olcaklarin sünnetidirki onlar malinin başinda kavga edilmesinden hoşlanmazlar ve salih ve saliha kullar
emaneti daha ölmeden sahibine teslim ederler yani vasiyetlerini yazip baş uclarinda tutarlar.Kim bu devirde saliha ve salihalar zümresine katilmak istiyor ise
yaninda ne emanet var ise sahibine teslim etsin.Yani ölmeden vasiyetinin yazsin ve akrabasi olmayan iki şahit tutsun.işde salih aleyhisselamin emaneti olan deveyi kesenlerden günümüze ibretlik
birakilanlar ise sagir olanlardirki onlar işde o cigliktan kulaklari sagir olmuş vaziyette geri kalanlardirki yani.Rabbim dünyamizda her iyiden ve her kötüden örnekler birakmişdirki insanlar ibret alip
dogruya ve güzele yönelsinler diye. buradan yine bize sagirlar düşman olcak belki amma onlar deve katillerinin evlatlaridir ki onlari rabbim numunelik birakmişdir yani sagir ismette bunlardan biriydi
Deve katilinin evladi Allahin emanetini yine korumadi ve peygamberin ve müslümanin ezanini susturdu ve seyyid ve şerrif halkasinin şeceresini kaybettirdi. hani iyimi oldu evet bazen günahkarlarda bilmeden
müslümanlara hizmet ederlerki işde sagir ismette bu şecerenin yazilmasini durdurarak mehdinin kim oldugunun bilinmesini gizlemiş oldu yani onun yetişip kirk yaşina gelesiye kim oldugunun bilinmeyerek
salihin devesi gibi zarar görmesinin önüne gecilmiş oldu.Allahu Teala zehrin icinden şifa cikarandir geceden gündüzü gündüzden geceyi cikarandir. ölüden diriyi diridende ölüyü cikarandir.
işde bu deve hadisesi milatan önce diye atfedilen birinci milattan önceki 124 senesinde vuku bulmuşdur.işde miras hukuku taa 124 sensinden beri vardir ve bu miras kanunu miras hukununun 124.bendinde yer almali ve
bu yazdiklarimiz ve kuranda gecen ayetler bu bend de yer alip kadina bir erkege iki miras hakki oldugu her devletin medeni hukuk kurallarinin 124. bendine eklenmelidir.
Bu hukuka riyet eden salihe iki sevap salihalara bir sevap inşallah gelcekdir.
bunun temsili misali ise kainati alemin haritasi insan bedeninde sagda iki olup solda bir olan nedir artik sizler bir tefekkür edip bulun bakalim size tefekkür sorusu?

şimdi bir başka meseleye gelince nurcular saidin sözüyle zindana medreseyi yusufiye derler. oysaki yusuf aleyhisselam zindandan cikarken zindanin kapisina :
Burasi belalar menzili, dirilerin kabri,düşmanlarin şamata yeri, dostlarin imtihan mahallidir.diye yazipta cikdi.işde saidi nursi belgeseli filimini yapanlar onun fragamnina koyduklari saidin sözü:ekmeksiz yaşarim
hürriyetsiz yaşayamam. sözünü koymuşlar yani hal kaal ile anlaşilmaz amma biraz düşünen için ibretler vardir biz burdan saidi nursiyi kinamiyoruz amma ne büyük laf etmişki rabbim onu bu sözü ile zindan zindan gezdirmiş
yani hürriyetsiz yaşiyormuymuş yaşayamiyormuymuş imtihan etmiş velhasil kelam yine nurcular bize düşman olcak amma ibretle bakanlar için ibretlik misaller vardir rabbimin yaptiklarinda yani
büyük lokma ye büyük laf etme derler.Allah zindan zindan gezdirmiş hala zindana medreseyi yusufiye diyorlar bire siz ahmakmisiniz
yusuf aleyhisselam zindana belalar menzili derken siz orayi medrese ilan edersiniz işde bu zihiniyatta olan ve 12 eylül döneminde ve diger zamanlarda said zamaninda hapisde yatanlar hürriyet türküsü cekip
şimdi kenan paşayi mahkum etmek istiyorlar ve fetullahin sözüyle (:::) efendi bu davayi actirdi ve kenan paşa ve arkadaşlari yargilanmakda oysaki zindan esarettir ve nefsine esir olanlarin yeridir.
Rabbim bu belalar menzilinden bizi ve siz mü min kullarini halas eylesinki oraya düşen büyük imtihandadir ve yusuf aleyhiselamin sözü unutulmasin
yusuf aleyhiselam ile züleyha annemiz halvet etmek isteyince yusuf aleyhiselam demişdiki seninle zina etmekden zindana atilmak bana daha sevimlidir demişdi ve bu sözü üzre zindana atildi. söz var savaş durdura söz var boyun vurdura

ey mü minler sözünüzün esiri olmayin
Ey nurcular saidin belasi daha sizi akilandirmadimi o menderesin yakasina yapişip özgürlük isteyen nurcu gibi daha hala özgürlük icinde hürriyet dilenirsiniz ve bu sebeblede 12 eylülde bir kör kuşuna kurban gitmekden türk halkini
kurtaran kenan paşa ve arkadaşlarini suclayip saidin sözünün esaretine atmak istersiniz birakin artik herkes kendi zindaninda esir olsun daha akilnmadinizmiki haala saidin ekmeksiz yaşarim hürriyetsiz yaşayamam dedigi
söz zindanina herkesi sokmak istiyorsunuz.
Ey (:::) seni kendi sözlerin bir defa o zindana soktu sen akillanmadinmiki yine herkesi ve kenan paşayi o zindana sokmak istiyorsun.

Yusuf aleyhisselam zindandan cikarkende şöyle dua etdi:Zindanda olanlara salihlerin kalbini meylettir.dostlarinin haberlerini onlardan gizleme.
Bu dua bereketine zindanda olanlar dişarda ne olursa daha önce duyarlar yani saidin önceden bilmeligi bu dua bereketinedir yoksa o dilinin belasina nefsini esaret altinda birakmişdir.

ADALET DEMEK EMANETi SAHiBiNE VERMEK DEMEKDiR.
Ey (:::) eger sen daha o söz esaretinden nefsini kurtaramadinsa o zaman said gibi belani dostlarinada bulaştirisin.

sen o zindani tatmiş görmüş biri olarak nasil vicdanin elveripte o zindana başkalarini sokmayi reva görürsün.
Gercek said yani Said elhudri radiyallahu anh hazretleri cenabi mevlaya bana tattirdigin belalarini dostlarima tattirma diye dua ederdi.ki nitekim
ebubekr efendimizde onun gibi bir zaman demişdiki .
Ya rabbi benim bedenimi o kadar büyütki cehennemi doldursunda oraya benden başka kimse giremesin diye niyaz etmişdi.
Görülüyorki sen ve partinin adamlari ve ve cumhurbaşkani birilerinin hapse gitmesinden memnuniyet gösterenlersiniz bu demekdirki sizler ne salihler gibi emaneti yani adaleti sahibine teslim edensiniz nede ebubekri SIDDIK
gibi sadiklardansinizki ben yanayim başkasi yanmasin diyeceginize ben yandim başkalarida yansin diyenlerdensiniz. akillanmaz saidi nursinin talebesi fetullahdan ders alan tabi böyle olur 12 eylülde biz yandik şimdide onlar yansin derler

Yani nerde kaldi SALIH VE SALIHALIK NERDE KALDI SADIKLARDAN OLUP YAHUT SADIKLARLA BERABER OLMAK!

Eger sen ve adamlarin Salihin devesinin hesabini verebilcek isen o zaman buyur kenan paşayi ve arkadaşlarini zindana attir sende kulagi sagirlardansin ve o salihin devesini kesen soydansin bin yilda gecse ikibin yilda gecse salih ve devesi gelse
sen yine o deveyi kesenlerden olcaksin demekki yani can cikar huy cikmaz derler atalar yani cibilliyat ne ise osun yani cehhennem kafirlere ve münafiklara bu yüzden hakdir
onlar kötülükden dönmeyenlerdir ve kötülükden zevk alanlardir. oysaki cennet yurdu salihlerin yeridir sadiklarin yeridir. adaletde sen gibilerin degil firatin kiyisinda bir kuzu ölse hesabi benden verilir diyenlerin hakkidir.
sen ise HAKKI ayaga kaldiranlari zindana atmak ile tehdit edensin.işde 80 ler filmi o günün vahşetini ortaya koyuyur siyasetciyiz diyenler anarşitlik yaparken kenan paşa onlari durdurandir onun amaci liderlik olsaydi özali siyasetle başa gecmesine müsade etmezdi

fidel kastro gibi ölesiye liderlik yapardi.

işte insan nefsinin esiri olursa böyle olur. oysaki yusuf aleyhisselamin esareti Allaha itaatinden idi ve dilinin belasindan idi

söz zindaninda yusuf 12 yil kaldi sen kac ay yattin ey (:::).
gelelim gecenki vaazimizda yarim kalan niyet bahsine

bir kimse öglenin farzina niyet etse namaza dursa ve namazda iken ikindi girse ve namazi tamam etse bu kimsenin kildigi namaz o vaktin öglesinin kazasi yerine gecer yani zail olmaz kaybolmaz.

işde niyet ile vakit namazin farzlarindandir.bir kimse imama uydugundada sadece uydum imama demesi yertmez ve hangi vaktin hangi namazina uydugunu da niyetinde belirtmeli ve niyertini önceden yapmalidir imam tekbir aldikdan sonra uyan kimsenin
tekbiri imamin tekbirine yakin olmaldir ve bunu eger imam fatihayi okuyasiya kadar yapar ve tekbir alir imama uyar ise iftitah tekbiri sevabina nail olur yoksa geciktirise o zaman iftitah tekbirinde imama uyma sevabini alamaz.

Ahir zamandada zamanin imami mehdiye tabi olmak demek o rukuya varmadan ve hatta o vaazlarini bitirip kesmeden olmali yoksa o ortalikdan kaybolduktan sonra onu aramak iftitah tekbiri sevabini kaybettirir. işte ikrime radiyallahu anhin önce hanimi müslüman olmuş ve
onun için ölüm emri cikinca hanimi peygamberimizden mühlet istemiş ve sonra gidip onu mülüman olmaya ikna etmiş ve bu yüzden o iftitah tekbirini kaciranlardan olmuş ve hanimi onun imami durumuna düşmüşdür oysaki imam sadece erkeklerden olur biliyoruz bizler.
fakat bununistisnai durmununda oldugunu bize ikrime ve hanimin durmu gösteriyorki yani kainatin yilkdiz sisteminde ikrimenin yildizi haniminin yildizan baglidir ve haniminin yildizi onu rasulullahin yildizina götürendir yani yani haniminda imam oldugu durumlar varmiş
yani böyle bir durum mesela bir yere vardin ve camiye girdin erkek cemaati namazdan cikmişlar amma kadin cemaati bir kadin imam ile namaza durmuş olsalar gelen erkek cemaat sevabina ulaşmak için kadin imam rukuya varmadan önce ona yani fatihayi bitirmden uymalidir yani
işde ahir zamanda kadini mümin olup namaz niyaz eden ve kocasi haylazlik edenler ve iftitah tekbirini kaciranlar ikrime yildizina ILHAK OLCAKLAR VE ONLAR ÖMRÜ HAYATLARINDA BIR DEFA kadin imama tabi olsunlar yani bu haftaki sünnetimiz
iftitah tekbirini kacirmak ve ikrime sünneti yani kadinin imam olmasi sünneti yanin imamlik sünnetdir ve imamlikda sünnetlerden birisi müslümanligi zorla degil kendi iradesi ile secmiş kimseler önce imamet ederler teklif ile müslüman olanlar o imamamlara tabi olurlar
yani eger teklif eden kadin ise o zaman evin imami kadin olur velhasil kelam islamda sag sola üstünlüklüdür ve önce saga gecen sonra gecenden üstündür velhasil kelam bu haftaki ictihadimiz kadindan imam olur ne zamn yani niyettten önce vakit vardir yani önce müslüman demek vakit önce girmiş demekdir
vakit niyetten önceyse o zaman kadini erkeginden önce eren ve müslüman olan kadinlarda ikrimeninin hanimi gibi imamete layik olanlardir velhasil kelam


Rabbim insanlari mehdi kaybolmadan mehdiye tabi olmayi nasip etsin ki o kayboldugunda artik gökteki iki yildizi arama zamanidir.
Rabbim ahir zaman necat ümmetini iftitah tekbirini kaybedenlerden eylemesin eger kacirisanizda o zaman sizler ikrimenin haniminin ve ikrimenin yildizini arayin o zaman .

elfatiha maasalavat.

sofra bahsine giremedik yeni bir söz duydum diyorlarki vaktin ne sucu var sözümüz uzundu zaman yetmedi.

El fatiha maassalavat.

Başağaçlı Raşit Tunca

Kar©glan
Başağaçlı Raşit Tunca
______________________

Schrems, 18 Aralık 2018 Salı Son Düzeltleme Yapıldı

Original Kar©glan

_______________________________________






Signing of RasitTunca
[Image: attachment.php?aid=107929]
Kar©glan Başağaçlı Raşit Tunca
Smileys-2
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)